zaterdag 23 maart 2013

Gehaakte tas

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Het heeft helaas niet veel geholpen met het oproepen van de lente, want wat een koude dag vandaag zeg!


Vandaag weer één van mijn andere hobby's: haken.
In een mooi boek over granny squares zag ik een tas staan. Bij de Hobbystunter in Ridderkerk vond ik prachtige gemêleerde katoen en toen was het hek van de dam.
Ik besloot eens een wat groter project te starten namelijk een tas haken.
De granny squares en het aan elkaar naaien waren het probleem niet. Ook de voering niet, want daar ben ik even voor gaan "shoppen" bij mijn zus. Zij kan heel wat beter overweg met de naaimachine, dan ik.
Toen kwamen de hengsels aan de beurt....dat was lastig. Je hebt een enorme keus aan hengsels via internet of goede creawinkels, alleen vond ik een gehaakt hengsel leuker. Via internet kwam uit eindelijk op een hengsel met stokjes. Ik heb zes toeren stokjes gehaakt, waarbij in de derde toer alleen in de achterste steek, zo krijg je een mooi randje om op dubbel te vouwen.
Vervolgens had ik nog een oud linnen tasje waarvan ik de hengsels in het haakwerk heb genaaid. Je voorkomt zo uitzakken van de hengsels.
Nog even een detail van de granny square:


Mijn volgende project wordt een deken haken. Ik heb namelijk net weer een prachtig boek gekocht. Het zal alleen nog even duren voordat jullie het resultaat zullen zien, maar er zijn genoeg andere dingen om te plaatsen.

Groeten liek


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterende tas heb je gehaakt.Brr het is echt heel erg koud buiten kom net van de hobbystunter vandaan met de fiets.Lente wil maar niet komen dus doen we het binnen.Groetjes Joke

Unknown zei

Hoi,
Wat een mooie tas, ziet er heel mooi uit. Had hem stiekem al gezien, omdat mijn moeder hem heeft gevoerd. Mooi hoor.
Groetjes Saskia