donderdag 6 maart 2014

Haken, haken, het is een verslaving

Hallo allemaal,

Deze week wil ik jullie eerst mijn tas laten zien. Ik ben heel veel aan het haken en het is echt een verslaving.
Als ik klaar ben met een project moet ik echt op zoek naar een nieuw project.
De tas is eigenlijk begonnen als een idee voor een sjaal, maar lag een tijdje half afgemaakt in de mand en toen had ik te weinig wol. Helaas was deze uit de wintercollectie en niet meer te krijgen.
Ik besloot er toen een tas van te maken. De steek is heel simpel: steeds vasten haken in de achterste lus van de steek.

Tenslotte heb ik er nog een bloem op gehaakt via een patroon van pinterest en een rand aan de bovenkant: rij vasten, rij stokjes met steeds een steek overslaan en toen in de lus die dan ontstaat een rij: 1 vaste,1 stokje, 1 vaste. Zo ontstaat een schulpjesrand. Tenslotte erg lopen nadenken over de draagband, tot ik de tip kreeg van een collega om een oude riem eraan te zetten.
Hierna heb ik het gevoerd met flanel en aan de bovenkant vastgezet met een festonsteek. Als laatste heb ik een drukknoop in het midden gezet.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn eerste echte eigen ontwerp vinden.

Groeten Liek


Geen opmerkingen: