zaterdag 3 november 2012

Haken voor mijn dochters

 
Ik heb de lievelingsdieren van mijn dochters gehaakt.
Mijn oudste dochter ( Mirjam) is gek op giraffes. Nu was het zoeken naar een patroon niet makkelijk.
Er bestaat een blog waar je patronen kunt downloaden in het Engels, maar dat viel vies tegen.
Je bent dan continu aan het vertalen en raakt het spoor een beetje bijster.....binnenkort misschien, maar nu even nog niet.
Uiteindelijk kwam een kennisje van mij met een boekje aanzetten waar een giraffe in stond en een schaap, het tweede lievelingsdier van Inge.
Dus ik kon aan de slag.
 
Eerst de giraffe maar eens. Lastig is wel dat het hoofd vrij groot is ten opzichte van het nekje. Hierdoor knikt het soms naar links en soms naar rechts. Het geeft wel een aandoenlijk effect:
 
 
Dan het andere dier: het schaap.
Inge heeft eerst alles verzameld over dolfijnen. Toen ze haar kamer ging veranderen werd dat een Holland kamer. Daar passen de dolfijnen niet echt bij. Dus op zoek naar andere dieren: schapen dus!
Het schaap in het boekje werd gehaakt met materiaal wat overal was uitverkocht. Bij Pippoos heb ik uiteindelijk een soort krulletjeskatoen gevonden. Het is wat lastig om de steken te zien, maar een stuk beter te doen dan een egel die ik laatst gemaakt heb. Wat een ellende was dat!
Ik zal het resultaat van de egel ook een keer laten zien. Eerst maar eens het schaap:



 
Dank jullie wel voor jullie berichtjes weer!
 
Groeten liek

2 opmerkingen:

Anoniem zei

HOi Angelique
wat een lieve en leuke knuffels heb je gemaakt.Wat een werk ook zeg,ben nu met een slak bezig maar valt best tegen.Waar koop jij je ogen voor de knuffels?groetjes Joke

Unknown zei

Hoi,
Ze zijn weer ergschattig. Heel mooi gedaan. Zag ook op een blog een soort sokken gehaakt voor glazen potten en daar een lichtje in, zag er ook gaaf uit.
Groetjes Sas